Головна » Файли » методична робота » Школа молодого учителя

Класифікація помилок, яких припускаються вчителі-початківці
29.02.2016, 13:13

Класифікація помилок, яких припускаються вчителі-початківці

Група 1. Помилки, пов’язані із взаємостосунками з учня прояв неуваги до обдарованих дітей:

  1. прояв неуваги до відстаючих дітей;
  2. висування непосильних вимог до учнів;
  3. необдуманість рішень, що приймаються щодо недисциплінованих учнів;
  4. невимогливість до учнів у прагненні завоювати «дешевий» авторитет;
  5. прояв грубості в ставленні до учнів;
  6. прагнення налагодити контакт і взаєморозуміння шляхом скорочення відстані «учитель — учень»;
  7. невпевненість у собі, у правильності свого поводження в тих чи інших випадках;
  8. незнання психології дитячого віку, нерозуміння причин того чи іншого вчинку учнів;
  9. невиконання обіцянок, даних учням;
  10. невиправдана апеляція до керівництва школи з приводу дрібниць;
  11. надмірна прискіпливість, суворість у ставленні до дітей;
  12. скарги на дітей батькам, класному керівнику, учителям.

Група 2. Помилки, пов’язані із взаємостосунками з учителями:

  1. неуважне ставлення до досвіду й мудрості старших;
  2. нетактовність у ставленні до старших;
  3. прагнення усамітнитись, щоб не брати участі в житті колективу;
  4. зневажання традиціями колективу;
  5. невдячність за допомогу, яку надає вчитель;
  6. обговорення учителів «за очі» разом із дітьми.

Група 3. Помилки, пов’язані із взаємовідносинами молодих учителів між собою:

  1. необ’єктивна оцінка результатів роботи своїх товаришів;
  2. відсутність критичного ставлення до поведінки товаришів;
  3. невимогливість одне до одного;
  4. невміння подолати відносини, що склалися в студентському середовищі, в нових обставинах (замість «ви» - «ти», замість «Геннадій Іванович» - «Гена»).

Група 4. Помилки, пов’язані з недостатнім рівнем вихованості й загальної культури молодого вчителя:

  1. прагнення перекласти доручену справу на іншого;
  2. невиконання безпосередніх обов’язків;
  3. відсутність ініціативи та творчого підходу в роботі;
  4. недисциплінованість;
  5. порушення норм і правил етикету.

Група 5. Помилки, пов’язані з недостатньою загальною і «технічною» підготовкою молодого вчителя до самостійної роботи:

  1. недостатнє знання предмета й методики викладання;
  2. невміння контролювати свій стан;
  3. відсутність навичок спілкування;
  4. невідпрацьовані дикція, жести, міміка, рухи;
  5. невміння правильно діяти в різних ситуаціях;
  6. повільна реакція, неуважність на уроці;
  7. м’язова затиснутість, скутість.

Група 6. Помилки, пов’язані з переоцінкою вчителями-початківцями своїх сил і можливостей:

  1. самовпевненість і зверхність, що виражаються в неприйнятті порад, рекомендацій досвідчених учителів;
  2. формальне ставлення до виконання своїх обов’язків;
  3. категоричність суджень.
Категорія: Школа молодого учителя | Додав: nataly280985
Переглядів: 767 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: