Карта вчительських достоїнств
- Багато й охоче працює у своєму кабінеті;
- Діти охоче ходять до вчителя в кабінет спілкуватися і займатися позакласною роботою з предмета;
- Учні люблять разом із учителем робити різні колективно-творчі справи, багато хто з них бере участь у різноманітних олімпіадах і конкурсах з і предмета і перемагає;
- Учні охоче відвідують уроки вчителя;
- Діти ніколи при вчителеві не говорять вульгарності, не переходять на вульгарний жаргон, стають чистіші, симпатичніші і всіляко намагаються йому сподобатися;
- Вони діляться із педагогом своїми проблемами, ідеями, маленькими радощами;
Педагог на уроці:
- Створює і підбирає різні засоби наочності на уроці (звукові, технічні, образотворчі);
- вміє захопити учнів, зацікавити їх, організувати їхню діяльність;
- не марнує час уроку на пустопорожні балачки;
- дуже точно, зрозуміло і коректно ставите навчальні завдання, чує учнів і справедливо виставляє оцінки;
- розроблена гуманна, що щадить нервову систему, розумна система контролю за знаннями і розвитком учнів;
- намагаєтеся знати все чи багато чого про сучасні досягнення наук, суміжних із предметом, які він викладає, про психологію, педагогіку, технології і методики викладання;
- серйозно і всебічно готуєтеся до кожного уроку, утому числі і психологічно;
- Знає і використовує методики диференційованого навчання;
- Здатний швидко позбуватися професійної втоми;
- Має творчі інтереси, не пов’язані з навчальними предметами;
- Знає, кого з учнів і як опитувати, у якій формі оцінювати знання відмінно володіє гумором як одним з головних педагогічних інструментів;
- наполегливо і терпляче працює з кожним учнем, намагаючись домогтися необхідного навчального ефекту.
Вміє:
- організувати пізнавальну діяльність і спілкування у зв’язку з діяльністю на уроці;
- плавно переносити урочну діяльність у позакласну роботу з предмета;
- помічати успіх кожного і підтримувати, розвивати його;
- без удаваного пафосу, але досить емоційно реагувати на те, що відбувається в класі;
- переключати види діяльності на уроці і знімати втому учнів за рахунок спеціальних прийомів та вправ;
- чекати успіху, поволі готуючи його;
- організовувати мікрогрупову творчу діяльність учнів;
- забезпечувати активізацію діяльності учнів у процесі роботи над новим матеріалом;
- тримати педагогічну відстань і вчасне скорочувати або збільшувати її;
- організаційний момент на уроці перетворювати в організаційно-психологічний момент, тобто в момент, що задає добру, людяну, діяльну тональність всьому уроку;
- задавати домашні завдання — різноманітні, цікаві, смачні, оригінальні, творчі;
- створювати творчу атмосферу на уроці;
- постійно бути твердим, але дружелюбним;
- бути толерантними у відносинах: адміністрацією, колегами та учнями.
- використовувати різні стилі взаємодії з учнями і змінювати ці стилі залежно від ситуації;
- користуватися засобами зовнішньої виразності;
- планувати свою роботу;
- наполегливо домагатися, щоб учні засвоювали понятійну базу предмета;
- ставити питання;
- «тримати обличчя» у важких ситуаціях.
|