Головна » Файли » Виховна робота » Робота з учнями

Діагностичні методики
29.02.2016, 15:21

Діагностичні методики, що дають змогу оцінити рівень морального розвитку школярів

  1. Діагностика ставлення до життєвих цінностей

Уявіть собі, що у вас є чарівна паличка і перед вами – перелік бажань, з яких можна обрати тільки 5.

Список бажань:

  1. Бути людиною, яку поважають і люблять.
  2. Мати багато грошей.
  3. Мати найсучасніший комп’ютер.
  4. Мати вірного друга (подругу).
  5. Мати здорових батьків.
  6. Мати змогу керувати іншими.
  7. Мати служниць та ними розпоряджатися.
  8. Мати добре серце.
  9. Вміти співчувати та допомагати іншим.
  10. Жити в іншій країні.

Обґрунтування:

Номери позитивних відповідей: 1, 4, 5, 8, 9.

5 – позитивних відповідей – високий рівень;

4, 3 – середній рівень;

2 – нижче середнього рівня;

0, 1 – низький рівень.

  1. Діагностика етики поведінки школярів

Учитель пропонує дітям п’ять незакінчених речень. Учні мають поміркувати та дописати кожне з цих речень (не слід переписувати першу частину речення).

Тест

  1. Коли я бачу когось у скрутній ситуації, то я …
  2. Якщо з мене хтось глузує, то я …
  3. Якщо я хочу, щоб мене взяли до гри, то я …
  4. Коли мене постійно перебивають, то я …
  5. Коли мені не хочеться спілкуватися, я …

Обґрунтування:

Запитання 1. Негативний результат виявляється тоді, коли у відповіді присутні байдужість, агресія, легкодумство тощо.

Позитивний результат:  допомога, співчуття.

Запитання 2.Негативний результат: агресія, різні способи психологічного тиску.

Позитивний результат: відсутність реакції, відхід від ситуації, висловлювання своїх почуттів. Міркування без грубості та агресії.

Запитання 3. Негативний результат: тиск, агресія, хитрість.

Позитивний результат: самоствердження, що передбачає рівноправні стосунки, відкрита позиція.

Запитання4. Негативний результат: відсутність реакції, агресія, роздратування, загроза, тиск.

Позитивний результат: тактовне висловлювання свого побажання, думок, почуттів. Ставлення без агресії та грубості.

Запитання 5. Негативний результат: грубість, агресія, нетактовність.

Позитивний результат: тактовне, м’яке, зрозуміле висловлення свого побажання.

  1. Діагностика етичної мотивації

Учням пропонуються чотири запитання. Необхідно обрати одну із запропонованих відповідей.

Запитання

  1. Якщо хтось плаче, то я …
  • прагну завжди допомогти;
  • одразу думаю про те, що могло статися;
  • не звертаю уваги;
  • розбираюся з тим, хто скривдив.
  1. Ти з другом граєш у бадмінтон, а до вас підходить хлопчик, ваш ровесник. У нього немає такої гри. Але він хоче грати …
  • я скажу йому, щоб він відчепився;
  • відповім, що не можу йому допомогти;
  • скажу, щоб він попросив батьків купити таку гру;
  • пообіцяю, що він може прийти з другом і пограти.
  1. Якщо у компанії хтось дуже сумний через те, що не потрапив у гру або програв …
  • я не зверну уваги;
  • відверто скажу йому про всі його недоліки;
  • поясню, що немає нічого страшного;
  • скажу, що треба навчитися грати в цю гру.
  1. Твій однокласник на тебе образився, ти:
  • подумаєш про його почуття і про те, що можна зробити в цій ситуації;
  • образишся у відповідь;
  • доведеш йому, що він не правий.

Обробка результатів:

1-а, 2-г, 3-в, 4-а – позитивні відповіді.

Підрахунок суми позитивних відповідей:

4 бали – високий рівень;

2,3 бали – середній рівень;

0, 1 бал – низький рівень.

Анкета самооцінки, самохарактеристики учня (старші класи)

1. Прізвище, ім’я.

2. Чи задоволений ти самим собою? (так, ні).

3. Як на твою думку ставляться до тебе в класі?

4. Якщо б тобі запропонували перейти в інший клас, ти б погодився? (так, ні).

5. Що ти найбільше цінуєш у своєму характері?

6. Чи є у тебе недоліки в характері? Якщо так, то які?

7. Чи прагнеш ти позбутися недоліків? (так, ні, не замислювався).

8. Які моральні якості намагаєшся в собі виховувати?

Категорія: Робота з учнями | Додав: nataly280985
Переглядів: 669 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: