Головна » Файли » Виховна робота » Класний керівник

Методика підготовки та проведення класної години
29.02.2016, 15:17

Методика підготовки та проведення класної години

Класна година – спеціально організована ціннісно-орієнтована спільна діяльність вчителів та учнів, що сприяє формуванню у школярів системи правильних відносин до оточуючого середовища: до людини, суспільства, праці, науки, мистецтва, природи самого себе. Вона привчає бачити за своїми діями та вчинками відношення до суспільства, людей, розвиває у них здібність осмислювати життєві явища, усвідомлювати соціальну спрямованість своєї життєдіяльності. Класна година – генератор ідей школярів, зокрема, пропозиції, задуми, що висловлюються тут, реалізуються в конкретних справах.

Виховна мета класної години – формування чітко визначеного відношення учнів до об’єктів та явищ оточуючого світу, вселюдських вартостей, а також розвиток моральних, етичних, трудових, естетичних, науково-пізнавальних, світоглядних поглядів.

Основні функції класної години:

  • освітня («ознайомлення зі світом»)
  • орієнтовна («оцінювання світу»)
  • спрямовуюча («взаємодія зі світом»)

Як наслідок реалізації цих трьох функцій є формування громадянської думки класу, звички в учнів обдумувати та оцінювати своє життя, самих себе, самостійно шукати істину.

 Зміст класних годин визначається, виходячи із соціального замовлення суспільства, пріоритетних напрямків виховної роботи в сучасних умовах, рівня розвитку учнів, їх захоплень, інтересів, а також необхідності засвоєння школярами духовних надбань рідного народу – мови, культури, усної народної творчості, традицій та звичаїв тощо.

Слід виділити такі основні напрямки у змісті класних годин:

  • людина та її взаємовідносини у суспільстві;
  • наука та пізнання;
  • народна культура як засіб формування духовності;
  • людина і природа;
  • основи народної моралі.

Методика та прийоми проведення класних годин відповідають конкретним умовам (матеріальній базі, віковим та психологічним особливостям учнів, їх рівню знань та поведінки, що викликає інтерес учнів).

Можливе використання різних форм проведення класних годин: розбір ситуацій, рольові ігри, практичні заняття, записи старовинних пісень легенд, переказів рідного краю, відтворення народних свят, звичаїв; уроки-подорожі до джерел рідного слова, уроки на природі, години улюбленої праці, уроки етики, бесіди, диспути, дискусії, «сократівські бесіди», «філософські столи», рицарські турніри, шкільні або класні референдуми, аукціони ідей, прес-діалоги, мозкові атаки та інші.

Категорія: Класний керівник | Додав: nataly280985
Переглядів: 349 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: