Заступник директора відповідає за правильну організацію навчально-виховного процесу у школі, за виконання навчальних програм, якість викладання навчальних предметів, здійснює контроль постановки навчально-виховної роботи, успішності й відвідування учнів, регулює навантаження вчителів, організовує методичну роботу, складає розклад навчальних занять і звіти про стан навчально-виховної роботи.
У своїй роботи заступник директора з навчально-виховної роботи керується посадовою інструкцією, яка затверджується директором школи.
Головні функції заступника директора:
- Планування:
усі види планування, починаючи з перспективного планування роботи школи до поурочних планів учителів. - Організаційна:
організація та проведення стратегічних, тактичних, поточних заходів у школі. - Контролююча:
оцінка результатів праці педагогічних працівників школи на основі одержаної інформації з уроків і позакласних заходів. - Діагностична:
проведення діагностичного дослідження різноманітних видів діяльності вчителя з метою визначення пріоритетних напрямів роботи з педкадрами. - Прогностична:
Передбачення розвитку навчально-виховного процесу на основі вивчення інтересів, потреб учителя, учнів, батьків. - Керуюча:
Виправлення недоліків у роботі вчителів, у першу чергу застарілих консервативних методів навчання та учіння. - Координуюча:
Узгодженість методів праці, проведення тематичних оцінювань, демократизація планування. - Пропагандистська:
Постійна інформація про новини науки та передового педагогічного досвіду серед учителів, батьків, дітей. - Агітаційна:
Агітація окремих учителів про перехід на інноваційні технології, ураховуючи можливості вчителя. - Відновлююча:
Відновлення того, що забули вчителі після закінчення ВНЗ, через відповідні матеріали ШМК, проведення диференційованих методичних днів. - Компенсаторна:
Забезпечення педагогів корисною інформацією, яку вони не одержали у процесі професійної підготовки (у першу чергу через самостійну й методичні форми роботи). - Моделююча:
Упровадження педагогічної та психологічної науки та ППД у практику роботи школи через систему алгоритмів, пам’яток і т. д. - Інформаційна:
Негайне ознайомлення всіх педпрацівників з важливими рішеннями Верховної Ради, Уряду, МОН України, обласного та районного управління освіти через інформаційну систему у школі. - Інтегральна:
Цілісний вплив усіх функцій завуча на педагога за певний період із набутою рефлексією методичної роботи. - Моніторингова:
Простеження професійного росту кожного педагога, проблемних питань навчально-виховного процесу.